Sider

fredag den 23. maj 2014

Sommerkjole

Forleden dag, var jeg ved at kigge i stof-gemmeren efter små rester. Jeg fandt så en temmelig stor rest. Orange bomuld med hvide prikker. Det kunne da lige blive til en sommerkjole til tøsen. Så det blev det. 
Utroligt simpelt mønster. Model Emma fra Stof 2000. 
Egentlig havde jeg klippet til to ærmer med æbler på, men da jeg skulle sy var der sørme et lille klippet hak i det ene som jeg ikke havde set inden klipning, så det blev altså kun til den ene.



Ærmerne og halsen er syet med elastik - jeg tror man kalder det knæk elastik. Det fungerer næsten som en løbegang, det er bare lidt pænere at se på, synes jeg.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den smart med et enkelt æble ærme :-)

    SvarSlet
  2. Synes der er sjovt med et andet ærme

    SvarSlet