Sider

fredag den 22. april 2016

Den lille frække


Jeg arbejder i en sædbank og der ligger vi ikke på den lade side hvad angår humor. Så da min veninde viste mig opskriften på den her lille frækkert, måtte jeg bare give min kollega en lille gave.
Den har skabt mange grin so far :-)




Jeg kender desværre ikke linket til den originale opskrift, så jeg håber ikke, at jeg ved at bringe den her fornærmer nogle. Hvis du ved hvor den stammer fra, så linker jeg gerne til den.

Up-date:
Jeg er blevet kontaktet af Tine, som har udviklet opskriftet. Jeg linker selvfølgelig til hendes side her:
http://xn--tantetrd-g0a.dk/5138-2/
Tak for en sjov opskrift Tine :-)

Opskrift:
Du skal bruge bomuldsgarn 8/4. Hæklenål str. 2. 
Læbepomade er en "Labello".

Top (låg):
1) Start med en magisk ring med 9 masker (9)
2) Hækl 2 fastmasker (fm) i hver maske (18)
3-7) Hækl 1 fm i hver maske (18)
8) Hækl "5 fm, 2 fm i næste maske" Gentag omgangen rundt (21)
9-10) Hækl 1 fm i hver maske (21). 
Afslut ved at lave en kædemaske. Efterlad lidt garn til montering.

Bund:
1) Start med en magisk ring med 9 masker (9)
2) Hækl 2 fm i hver maske (18)
3-?) Hækl fm til det passer med længden af læbepomaden og låget der der skal dække (18).
Jeg hæklede ca. 16 omgange.
Afslut ved at lave en kædemaske. Hæft enden.

Kugler:
1) Start med en magisk ring med 6 masker (6)
2) Hækl 2 fm i hver maske (12)
3) Hækl 1 fm i hver maske (12)
4) Hækl "1 fm, 2 fm i næste maske" Gentag omgangen rundt (18)
5) Hækl 1 fm i hver maske (18)
6) Hækl "1 fm, 2 masker sammen" Gentag omgangen rundt (12)
Fyld vat i.
7) Hækl 2 masker sammen og afslut. Efterlad garn til montering.



4 kommentarer:

  1. Ej hvor er den sjov :-) har du er mønster du vil dele? Kh Sofie

    SvarSlet
  2. Hej Sofie
    Ja, det kan du tro. Smider opskriften på i løbet af dagen.
    Den er nemlig ret sjov :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har sendt dih en mail

    SvarSlet
  4. Er det muligt at købe 2 i det lyserøde garn og hvad er prisen?

    SvarSlet