Sider

fredag den 12. april 2013

Hæklet zpagetti

Det er min debut i zpagetti...... Jeg er tilfreds og er ret vild med det stærke gule farve (som desværre ikke er så stærk på billederne som i virkeligheden). 
Det er ret hårdt for hænderne at hækle med det temmelig tykke garn.
Opskriften har jeg fundet hos Camilla. Jeg har hæklet i dobbelt zpagetti og med en nål 12. Jeg har lært, at der er stor forskel på tykkelsen af zpagetti, da det er rester fra tekstilindustrien og det derfor kan variere.
Garnet og hæklenålen har jeg også købt af Camilla i hendes butik Yarnfreak.

Kurven har jo uendelige muligheder mht. indhold. Jeg tror måske jeg skal have mit garn heri, men det kan også bruges til f.eks. ugler eller en en katteseng (altså en rigtig kat) :-)

Jeg var rigtig bange for at jeg ikke havde nok garn, men det havde jeg så. Hvis du har forslag til hvad jeg skal bruge resterne til, så kom endelig med dem (resterne er det sidste lille billede).

15 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Og jeg er vild med farven.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Den er da så flot. Kanon billeder.

    SvarSlet
  3. Den er godt nok skøn i farven :) måske der er til en bordskåner eller to af resterne.

    SvarSlet
  4. Det ligner lidt sådan noget vi har verdens bedste grydelapper i ;) måske det var en ide?

    Kurven er blevet super fin! Har mis indtaget den, siden du tænker den kan være katteseng?

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot. :) Sådan en drømmer jeg også om at lave til mit garnlager.

    SvarSlet
  6. Det ligner en vellykket debut ;o). Hvad med en brødkurv af det resterne?

    SvarSlet
  7. Hvor er det en skøn farve. Virkelig flot!

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres søde kommentarer. Grydelapper var ikke nogen dum ide, og har også tænkt på en brødkurv :-)

    SvarSlet
  9. Vi har to slags grydelapper i det der strik, dog bare fra ikea... Det ene sæt er hæklet ret stramt og det andet mere løst i det, og det er klart dem, der er hæklet lidt løst der er bedst! De andre er ikke til at få ordentligt fat om tingene med :) men du kan jo evt se dem næste gang vi ses, hvis du ikke allerede er færdig der :P

    SvarSlet
  10. Den er blevet rigtig fin. Jeg er selv vældig glad for min egen Zpagetti-kurv, så tror bestemt også, du bliver rigtig glad for din.
    Grydelapper er en rigtig god idé til at få brugt garnresterne. Jeg brugte selv mine rester til at lave en poseholder a la Bekki Bjarnolls: http://www.bekkibjarnoll.com/2011/06/oppskrift-pa-plastposeplsen.html.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet. Jeg står ikke og mangler sådan en poseholder ligenu, men måske en idé til en anden gang.

      Slet
  11. Hej Christina!

    Saa er vi saa smaat ved at vaere kommet paa plads i huset og jeg har nu igen tid til at foelge din blog :-)

    Hvor kraftigt er det dersens zpaghetti; kan man ogsaa have braende i saadan en kurv?!

    Hvis ja, saa skylder Micha mig en foedselsdagsgave... Altsaa én, du nok er noedt til at hjaelpe ham med :-D

    Knus til jer alle fra Majken

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder godt Majken. Vi glæder os til at besøge jer til sommer.
      Det er ret kraftigt og umiddelbart vil jeg tro at den sagtens kan bære brænde på højkant. Jeg kan da lige prøve i den jeg har lavet og vende tilbage.
      Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe Micha med en gave til dig :-)

      Slet