Sider

mandag den 7. juli 2014

Drengeshorts

Som mange af jer har, har jeg ikke tilmeldt mig Boy Month som Frk. Turkis er kvinden bag. Jeg fik heller aldrig meldt mig til "To do Ta da" hos Christina. Hvorfor jeg er så sløv, det ved jeg ikke. Jeg tror bare at jeg ikke lige har haft overskud til at have presset på mine skuldre, hvis nu jeg ikke skulle få lavet noget. Men næste år, så melder jeg mig sgu til begge dele og mere til.

Ikke desto mindre, så jeg har fået syet et par forholdvis simple shorts til Elias. Der er mintgrøn pipingbånd i sidesømmene. Stikninger langs skridtsømmene og sidesømmene. Ellers er der bare elastik i taljen og en enkelt stikning ved benoplægningen. 
Stoffet er noget blødt denim med lidt glans (desværre krøller det ad pommeren til i vask). Det er købt hos Stofdepotet.


Ingen er mine børn er vilde med at stille op til fotoshoots, men man kan tit lokke dem med en karamel eller andet sødt. Det gjorde jeg på billede herover. Ikke særlig pædagogisk, men det vikrer :-)


Shorts'ene som jeg viste her ses her i aktion. Elias har desværre allerede (i en alder af 3½ år) fået en mening om hvilket tøj han skal have på. Og de her short ville han ikke have på, men når nu Mor kun havde pakket hade-shorts'ene på turen over til Mormor og Morfar, så var der ikke så meget at gøre :-) (1-0 til Mor). Jeg synes selv han er SÅ fin i dem. (Blusen har jeg i øvrigt også syet, og den har han intet imod.)

3 kommentarer:

  1. Sikke fine shorts - jeg synes også de nederste er SÅ fine - men hey, mors holdning er ikke altid i højeste kurs ;-)

    SvarSlet
  2. Så fine bruger du et mønster ? Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør, men det er et jeg selv har lavet ud fra et grundmønster jeg har. Faktisk er det samme mønster jeg har brugt til de to par. Bare med en lille smule justeringer :-)

      Slet