Sider

søndag den 22. juni 2014

Shorts - Sommertøj # 5

I denne weekend har jeg været ret produktiv ved maskinerne. Så produktiv at jeg ikke vil vise det hele i et indlæg. Det er jo ret vildt, men vi har ikke haft så mange planer og ungerne har været ret gode til at lege sammen, det er på ingen måde noget der sker ofte, så jeg har nydt det den tid det varede. 

Jeg blev ret inspireret af Anja, da jeg så dette indlæg og faktisk havde jeg selv samme idé i tankerne, så det var jo bare med at komme i gang.
Dana har lavet en rigtig fin tutorial som du finder her. Du kan også købe hendes shorts mønster til her.

Det blev i går til to par shorts. Et par til hver af ungerne. Og jeg skal helt sikkert sy nogle flere. 

Mønstret er et jeg selv har lavet ud fra nogle grundmønstre jeg har og stofferne er begge fra Stof og Stil. Det lilla med prikkerne er en rest og det hvide med prikker på snor er faktisk lige nu på tilbud til 40 kr. meteren. 


Emilie skulle lige presses til at prøve dem også sov hun ellers med dem hele natten (hun sov i telt sammen med far og lillebror i haven).
Derimod har jeg ikke kunnet overtale den lille til at prøve sine shorts, så de er uden model.


6 kommentarer:

  1. Ej hver er de fede. Nu må jeg vidst snart få udtænkt hvordan jeg laver dem. :-)

    Det grønne stof er fedt når jeg ser det her. Og nu kan jeg forestille mig bukser eller kjole i det. Det havde jeg ikke kunne hvis jeg havde set det på rullen derude

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at vi her i blogland kan inspirerer hinanden og åbne hinandens øjne. Jeg har netop lavet en opdatering med link til hvor du finder en tutorial til syning af disse shorts. Du kan også købe et mønster på siden. God fornøjelse, glæder mig til at se din udgave :-)

      Slet
  2. De er bare så smarte - sjovt jeg har også lige brugt fremgangsmåden fra Dana til et par shorts til min dreng Hvor mon det grønne stof er fra?
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Alt stoffet er fra Stof og Stil :-)

      Slet