Sider

mandag den 4. februar 2013

Måske er jeg lidt for selvsikker.....

Så lykkes det endelig at få mit strikkeprojekt No. 1 færdigt. Jeg mener HELT færdigt. Det har ligget længe bare og ventet på at blive syet sammen.

En babyvest i Alpaca. Opskriften har jeg fundet hos Farmorfabrikken. En helt fantastisk blog.
Vesten er dejlig blød, men jeg skulle nok have fulgt anvisningen på opskriften mht. garntype. Så blev jeg så meget klogere på strik. 



Jeg har vist meget at lære endnu hvad strik angår, og derfor er det måske også ret så vildt, at jeg har købt ind til at strikke denne utrolig skønne sweater. 


Jeg forelskede mig ved første øjekast i den på messen i weekenden. Overvejede kun i 5 min. før jeg havde købt garn og opskrift. (Pinde mangler jeg stadig!)
Ja, måske er jeg lige lovlig selvsikker, men jeg håber at jeg kan få lidt hjælp, måske i blogland, måske i en garnbutik hvis (eller når) jeg strander i projektet.
Jeg kan ikke vente med at komme igang, men jeg har altså stadig lige halvdelen af et Pippikostume, der skal være færdig senest på fredag!


14 kommentarer:

  1. Sikke da en udfordring at give sig selv, men kan godt forstået du blev forelsket :-) Er sikker på at det nok skal gå :-) pøj pøj

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en meget stor mundfuld. Den er så flot. De håber jeg også min bliver.

      Slet
  2. Vesten er bare blevet så fin. :) Jeg er dybt imponeret over det er lykkedes i første forsøg. Jeg er sikker på dit 2. projekt bliver rigtig godt, trøjen er virkelig fin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Jeg håber at mit ret så store projekt ( nr. 3 som det faktisk er) bliver godt. Det er jo til mig selv.

      Slet
  3. Du er for sej, og selvfølgelig klare du opgave nr 2 :-) kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda. Vi får at se. Det er vist et projekt der tager lidt tid ;-)

      Slet
  4. Det er lidt af et arbejde du skal igang med, men flot er den.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og jeg er meget spændt på det. Måske kan jeg slet ikke strikke i mønster!!!!!!

      Slet
  5. Stor respekt - både for det velafsluttede projekt - og det der venter...sejt! Håber det var en god messe. Har stadig min første kreamesse tilgode. Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var okay, dog var der virkelig meget i garn. Så hvis interessen ikke var her, så tror jeg det kunne blive lidt kedeligt. Men som du kan se faldt jeg for noget i garn. KÆMPE projekt!!

      Slet
  6. Fin vest du har lavet, hvad er der galt med garnet? Hvis du har lyst kan du tilmelde dig internet gruppen webstrik, det er et forum hvor der altid er nogen der svarer på strikkerelaterede spørgsmål:-) der er selvfølgelig mange lidt ældre med stor strikke erfaring, men det er jo også dem man kan lære af. Pøj Pøj med trøjen... mht strik m flere farver så underviser Charlotte kaae i det, hun bor tæt på kbh...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Tusind tak for dine tips. Dem vil jeg da benytte mig af, hvis jeg kommer i knibe, hvilket ikke er usandsynligt :-)

      vest skulle ha' været smallere, sådan mere rib-agtig. Og det er så garnet der får skylden for at den ikke er det :-) (Det er ikke sikkert garnet er årsagen hertil!!)

      Mange hilsner fra
      Christina

      Slet
  7. Uhh, de er altså også fine, begge to!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er vild med dem. Er godt i gang med den store. Det er så spændende når man møder noget man ikke kan for derefter at løse det vha. diverse strikke-videoer på nettet.

      Slet