Sider

lørdag den 5. januar 2013

Det skulle ha' været en bluse...

....men blev til en nederdel. Idioten (hende bag tasterne) havde klippet ærmerene forkert, og da det jo var en stofrest (herfra) havde jeg desværre ikke mere stof til at lave endnu et forsøg. Derfor måtte jeg tænke kreativt. Jeg klippede blusen over midt på, også var der lige nok til en nederdel. 
Jeg har sat kantebånd på nederst kant, resultatet er ikke helt optimalt. Satinstof falder tæt til kroppen, og med kantebånd af bomuld falder den lidt telt-agtig (det kan man se på billedet, hvor Emilie har den på). Jeg har dog ikke intentioner om at lave den om.
Symærket har jeg sat på et stykke afmålt kantebånd, som jeg så har syet på nederdelen. Det giver faktisk en meget fin effekt fremfor at symærket er syet direkte på stoffet.

Jeg har lavet en planlagt indlæg og er i udgivelsestidspunktet på vej til vinterferie i Norge :-) 


7 kommentarer:

  1. Den er da blevet rigtig fin. :-) rigtig god ferie

    SvarSlet
  2. Den er da blevet rigtig fin!
    Og super effekt med det sorte kantebånd bag mærket!

    SvarSlet
  3. Fin nederdel og lækkert stof.
    Kan kun give dig ret, det er en super effekt med det kantebånd ved mærket
    God ferie
    KH Lena

    SvarSlet
  4. Årh, nej - har også prøver at lave to ens bukseben af en stofrest, det er bare øv :o(

    Men når du kan få sådan et resultat ud af et kiks gør det nu ikke noget ;o).

    God ferie!

    SvarSlet
  5. JEg synes nu den er blevet rigtig fin. :) Jeg håber i får en rigtig dejlig ferie, god tur. :)

    SvarSlet
  6. Hi hi. Hvor er Emilie bare skøn..
    Kender alt for godt det der med at klippe forkert...øv øv.
    Resultatet er da blevet rigtig godt.
    Rigtig god tur til jer... er en anelse misundelig...Ü
    Kh Anja.

    SvarSlet
  7. Tak for kommentarerne om min idioti :-/
    Vi er nu hjemme igen og jeg glæder mig til at få tid til at blogge og læse jeres skønne blogs igen.

    SvarSlet