Sider

torsdag den 12. december 2013

I december må jeg ikke.....

.....sy før jeg har indhentet noget af det forsømte i ungernes fotobøger. Det lovede jeg mig selv i november måned og jeg sagde det også til min kæreste, så jeg ikke bare kunne hoppe til symaskinen. 
Jeg er simpelthen SÅ langt bagud med de bøger. Jeg må indrømme, at jeg det sidste lange lange stykke tid har prioriteret at sy i stedet for at klippe og klistre. Hvorfor? Det ved jeg egentlig ikke, men lysten og projekterne må jo have været til at sy. 
Desværre er en del af min decemberaftner gået med at slappe af på sofaen. Jeg har ikke været syg, men jeg tror alligevel jeg har haft et eller andet i kroppen, måske kaldes det bare vinter, for jeg har været ret bombet og træt, når jeg kom hjem fra arbejde.
Jeg lovede også mig selv, at hvis jeg kom langt nok i bøgerne, hvad det så end er, så måtte jeg gerne sy en dag om ugen, så jeg må hellere komme i gang, for jeg har faktisk noget stof liggende som kunne blive til et perfekt jule-outfit til Emilie. 


10 kommentarer:

  1. Uh jeg kender det alt for godt, jeg er også håbløst bagud med fotobøgerne. Mine er dog ikke klippe klister slagsen, men den digitale udgave. Måske jeg skal lave det som en udfordring i januar at få en bog færdig. Tak for dette indlæg, der måske giver mig et skub i den rigtige retning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sørme da så lidt. Jeg blev bare ved med at udskyde mit projekt, så denne "jeg må ikke" var det bedste løsning for mig, og den har virket :-)

      Slet
  2. Åh, de kære fotoalbum, det er også min dårlige samvittighed, tror det bliver mit nytårsfortsæt at få mine up to date.
    God aften om det så bliver med symaskine eller med lim?!
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Har netop lige lavet hele 2 sider, og nu magler jeg kun en eneste i tøsens bog. Jeg har besluttet at jeg stopper ved 1. skoledag, i hvert fald med de bøger der tager alt for meget tid og det har mine gjort, i starten gav jeg den virkelig gas med kreativiteten, men det kan jeg godt se, at jeg ikke har gjort her til sidst. Pyt skidt, jeg håber stadig hun bliver glad for de to bøger en dag. Nu skal jeg så bare i gang med knægtens, og der er stadig 3 år tilbage :-)

      Slet
  3. Måske det skulle være min januar ting at få fuldt op på mine drenges bøger, din "jeg må ikke" løsning ender jeg sikker med at afprøve ;)

    SvarSlet
  4. Hahahahaha, jeg har endnu ikke fået lave albummet fra da yngstemand blev født. Han fyldte 6 år i sidste måned. Så du er ret langt fremme i forhold til mig, hvis det kan være bare en lille trøst. Virkelig fedt projekt du har gang i, men kan godt forstå at det tager tid. Håber du snart er kommet langt nok til at have fortjent lidt sytid også ;-)
    Dbh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, okay, så er jeg vist ikke langt bagud. Du må i gang, hvis ellers du ikke dropper projektet. Man skal nok bare ikke være for ambitiøs eller perfektionistisk, så tror jeg det går hurtigere, altså hvis man IKKE er det :-)

      Slet
  5. Ej jeg laver også disse 'må ikke aftaler' med mig selv, lige nu fordi jeg sidder og skriver på en opgave i forbindelse med mit masterstudie. Pudsigt nok så virker de efter hensigten, vi vil åbenbart narres, også af os selv :-)). Rigtig god december

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænk at det virker. Underligt, men det virker ikke på mig, hvis det har noget at gøre med søde sager, det holder lige præcis natten over også falder jeg i fælden :-)

      Slet
  6. kan se du har genoptaget syningen- så hvor langt mon du er nået med dette projekt ?

    SvarSlet