Sider

tirsdag den 18. juni 2013

Tøsehyggedag og penalhus til tøsen

Emilie og jeg har været på tur i dag. Jeg har orlov. Emilie skal på torsdag igennem en operation i sin gane og i den forbindelse skal hun holdes hjemme fra institutionen (for at undgå infektion inden operationen).
Den lille dame vil meget gerne underholdes, og nu er det så også 7. dag hjemme uden legekammerater, så i dag tog vi ind til indre by (København) med S-tog for at hygge og købe en skoletaske til Emilie. Hun skal starte i skole i til august. Vi fik købt en skoletaske og tøsen lokkede mig også til at købe et par sandaler, en bikini, 10 har underbukser, en kjole, to par leggins, 2 gange neglelak. Alt sammen til Emilie. Vi købte også noget Emilie elser, nemlig IS.  Men jeg står nu heller ikke i vejen for en omgang is fra ParadIS.
Da vi kom hjem, nåede vi lige at lave en lille madpakke og pakke skoletasken med sager inden vi cyklede ned til den lokale sø for at fodre ænder og sidde på medbragt tæppe. Emilies idé. Jo, jo hun forstår jo nok at hygge.
I går (inden jeg på nogen måde vidste hvordan skoletaske kom til at se ud) fik jeg syet et penalhus til Emilie. Jeg har som bekendt syet enormt mange penalhuse/makeuppunge, så det var på tide, at sy et til egen familie. 
Emilie har selv valgt æblestoffet. Jeg har syet voksdug som foer, da jeg ved hvor tit jeg har fundet en tusch uden hætte inde på hendes værelse!!
Penalhuset passer ikke vanvittig godt til skoletaskens farver, men det er Emilie vist ligeglad med, også er det også fint for mig :-)



Emilie med sin skoletaske og nye bikini. På vej ned til søen.
(Tasken er pink med røde, hvide og turkise stjerner på).

7 kommentarer:

  1. Hvor er hun bare kær... Så flot en taske hun har valgt og det der med at hygge, det er en god ting at kunne... 😄

    SvarSlet
  2. Fantastisk! Hun er flyvende og skøn ser hun ud :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er hun skøn, ser rigtig stolt ud, den første skoletaske er noget helt specielt :)

    SvarSlet
  4. Hvor er hun sej, bikini og skoletaske - så er man klar til at indtage verden!

    - Anne

    SvarSlet
  5. Hej Christina. Har lige fået øje på din blog og hold nu op hvor laver du mange flotte ting. Jeg har straks tilføjet dig til mine kreative blogs :-)

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer om Emilie.
    Velkommen til Helle og tak for dine pæne ord om min blog.

    SvarSlet
  7. Hihi - hvor ser hun dejlig ud med skoletaske og bikini:-) Jeg håber operationen gik godt.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet