Sider

fredag den 19. juli 2013

Nem tubenederdel

Jeg skal snart på ferie. Meget snart. Vi kører til lufthavnen kl. 3:30 i nat. Kreta here we come :-)
I går aftes fik jeg syet en tubenederdel til mig selv til ferien. Og den er vellykket (synes jeg selv) og dejlig at have på.


Sådan gjorde jeg:

Jeg klippede to stykker jerseystof. 
Stykke nr. 1 (selve nederdelen) med målene 90 x 44 cm 
Stykke nr. 2 (taljestykket) på 72 x 18 cm

Jeg syede begge stykker til et rør (hver for sig). Taljestykket lagde jeg dobbelt og syede på nederdelestykket.
Til sidst lagde jeg den nederste kant dobbelt op (så også indesiden er pæn).

Nemt og simpelt.

 (Nederdelen er ca. en str. 40)


8 kommentarer:

  1. Åhh hvor er den skøn. Jeg har faktisk tænkt på om det var mig med sådan en, måske skal jeg bare kaste mig ud i det?
    Rigtig god ferie - Nyd den B)
    Kh Lena

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin og perfekt til sommer varmen. Rigtig god ferie :)

    SvarSlet
  3. Årh det lyder nemt og sikke den klæder dig - rigtig god ferie.

    SvarSlet
  4. Rigtig smart - er vild med stoffet:) God ferie

    SvarSlet
  5. Super smart nederdel. God ferie!

    SvarSlet
  6. Den er godt nok smart . Lækkert stof du har syet den i

    SvarSlet
  7. Hvor er den skøn - sådan en må jeg da også have syet til mig selv meget snart :)

    Smil

    Ps. har ENDELIG fået syet mig et stks makeuppung efter dine vejledninger og den er blevet SÅ fiiiin, så tak for god vejledning og ekstra råd via mail for mål osv ;)

    SvarSlet
  8. Tak for alle jeres kommentarer. Vi havde en skøn ferie og jeg brugte nederdelen. Mine ben er meget flottere nu, de er nemlig brune :-)

    SvarSlet