Sider

lørdag den 25. juli 2015

Nederdele til både små og store




Nederdele er så skønne at have på og de er nemme at sy.
Jeg har syet noget til mig selv og det sker sjældent. Jeg syr ikke ret tit til mig selv, for jeg har altid en forventning inden jeg jeg går igang om hvordan det skal blive og det ender desværre sjældent med at min forventning bliver opfyldt. Det er desværre også tilfældet med denne nederdel. Stoffet poser lidt, nederdelen har en høj talje, så jeg føler mig lidt tyk i den. Jeg fandt inspiration til nederdelen på Pinterest. Jeg måtte lave en slids, men kan vist lige ane den, for jeg havde fået syet den lige stram nok til at den var rar at gå i. Om jeg kommer til at bruge den? Jeg tvivler. 

Nederdelen med kattene er ikke til mig selv, men til min snart 8 årig datter. Meget nemt. En helsol med rib i toppen og oplægning for neden. Man kan også vælge et skråbånd. Et sort et kunne have været flot. Jeg har dog bare erfaring med at de der færdiglavet skråband man køber ofte mister farven ret hurtigt i vask også er de ikke pæne, derfor valgte jeg en helt almindelig oplægning.
Jeg har brug møgungen til at regne ud hvor stor nederdelen skulle være. Så nemt. 

2 kommentarer:

  1. Så fine begge 2 :) Jeg synes nederdelen klæder dig rigtig godt - men uhh! hvor jeg kender den der med ikke at få brugt de ting jeg syer til mig selv, har efterhånden en del eksempler herpå hængene i skabet - men mine haremsbukser er dog en af de få undtagelser sammen med mine tørklæder, så det holder jeg mig bare til fremover ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er nemmere at sy til ungerne og sy ting der ikke er tøj :-)

      Slet