Sider

torsdag den 7. august 2014

Twist med striber

Jeg ved ikke hvorfor, men det har faktisk været lidt svært for mig at komme i gang med at sy igen efter ferien. Jeg havde pakket de fleste sager væk, så det der med at skulle finde dem frem og gå igang tog lidt tid. 

Det var ikke helt uden problemer at disse to stykker tøj kom til verdenen. Min overlocker synes ikke at den ville skære i 3 og 4 lag stof på en gang, måske nogle af jer ved om det er fordi kniven trænger til udskiftning eller det er normalt for en overlocker i den billige ende af prisskalaen. 

Begge dele er syet af disse rester - "Jeg skulle jo bare lige". Og det twistede skirt er vist en ommer. Det blev alt for lille, som i meget for lille. Emilie synes det var fint, hvilket overraskede mig lidt. Mon hun bliver én af de der piger i alt for lidt tøj når hun bliver teen-ager? I hope not. 

Jeg har brugt denne DIY til nederdelen, men jeg tror man skal lægge en del flere centimeter til på hoftemålet når man syr til børn :-)

Mønstre til blusen, som er meget nem, er mit eget. Denne bluse er syet efter det samme mønster og jeg kommer til at lave flere tror jeg. 

Anyway - nu er jeg igang efter ferien og det er skønt.


2 kommentarer:

  1. griner.. ja den er vidst en anelse kort. og meget stram... :o) men sikke en fin ide og rigtig smart t shirts.. :o)

    SvarSlet
  2. Uh hu hu, ja den blev vist lige lille nok :D og ja lad os så lige håbe at hends begejstring skyldes barnlig uskyld og ikke et tegn på kommende klædestil ;)

    Ellers et skønt sæt - og tippet med ekstra hoftemål til børn er hermed skrevet bag øret - jeg havde nemlig overvejet en twist nederdel til mor som datter :)

    SvarSlet